VIKTIG 

KJØPSINFORMASJON 

Avtal tid //
Showroomet er ikke betjent hele uken grunnet eksterne møter og prosjekter.
Avtal tid på forhånd. Send gjerne tegninger før møtet.

Leveringstid fronter //

Normalt 8 uker fra bestilling. 

VIKTIG: Ferie- og helligdager kan påvirker leveringstiden. 
Vi kan spesialbestille plater fra grossist. Leveringstiden er i disse tilfellene lengre. Spør oss om leveringstid før du bestiller. 

Kontroll før produksjon av fronter //

Vi sender en detaljert oversikt over alle enheter ved bestilling av fronter. Kontroller at dette stemmer iht. ønsket kjøkken- eller garderobeplan. 
Be gjerne om en felles gjennomgang. Er det endring, ønsker vi informasjon om dette så raskt som mulig etter bestilling. 

Betaling // 

I tillegg til fakturering tilbyr vi betaling via Vipps for mindre bestillinger.

Levering og kontroll av varene //

Varene leveres på bakkeplan med 1. mann, om det ikke det er avtalt annet.
Ønskes det innbæring trenger vi å vite om det er mulig å benytte heis i leveransen før vi kan gi pris. Kontroller de leverte varene så de stemmer overens med bestillingen når de ankommer. Oppdages mangler som avviker fra din bestilling, kontakt oss straks. Vi henter umonterte varer og returnerer etter avtale. Varene monteres ikke.
I de tilfeller det er pågående arbeid/renovering på leveringsadressen er STUDIO10 ikke ansvarlig for skader som oppstår grunnet dette. Se til at varene blir trygt oppbevart før montering.

Transportskade //

Er produkter skadet må dette noteres på fraktseddel ved levering. Ta bilde av skaden og send dette til post@studio10.no.

Montering //

Montering er ikke inkludert i prisen for STUDIO10 fronter. STUDIO10 tar ikke ansvar for feil som er gjort under montering. Eventuell etterbestilling, som følge av monteringsfeil, dekkes ikke av STUDIO10. Det er viktig at kjøper veileder montør. Trefronter nummereres slik at mønsteret harmonerer. Informer montør.

Rengjøring // 

Sterke vaskemidler skader møbler. Det beste er en fuktig (ren – uten såpe) klut når du vasker.

Trevirke // 

STUDIO10 leverer naturlig treverk i våre trefinérte fronter. Av denne grunn vil det oppstå nyanser og variasjoner, i både mønster og farge, for hver enkelt bestilling. Dette gir derfor ingen reklamasjonsrett.  
Ønsker man et mer homogent uttrykk bør man velge andre materialer.

Beskyttet varemerke //

STUDIO10 er et beskyttet varemerke iht Varemerkeloven (NL).
Bilder og annet internt materiell skal ikke deles, eller benyttes i markedsføring, uten samtykke fra STUDIO10.

Garantier //

STUDIO10 overholder lovfestede garantier og etterlever til enhver tid gjeldende kjøpslov, herunder to års reklamasjonsrett. Spesialtilpassede fronter kan ikke returneres om det ikke er feil eller mangler på disse.

Bytte og retur //

Retur og bytteregler for SIEMENS, VOLA og QUOOKER.
Er varen levert med feil eller har mangler - gjelder ikke dette punktet.
Kunden har ansvar for at produktet emballeres slik at det ikke blir skadet under transport. Du som kunde bærer risikoen for eventuelle skader som kan oppstå under transporten grunnet dårlig emballering. Med mindre annet er avtalt med STUDIO10 skal produktet alltid returneres som det var i uåpnet (A-vare)  originalemballasjen innen 2 måneder.
Returkostnad dekkes av kunde. 

Spesialtilpassede fronter og benkeplater kan ikke returneres om det ikke er feil eller mangler på disse.

Ved kjøp av skrog og innredning fra IKEA //

STUDIO10 a/s orgnr. 997538579 er en frittstående IKEA-uavhengig leverandør. STUDIO10 a/s er ikke ansvarlig for feil og mangler på  IKEA produkter. Reklamasjoner og garantier på STUDIO10 produkter må rettes til post@studio10.no.